יום שבת, 12 בספטמבר 2009

עבודה לסוכות תש"ע - כיתה יא3

שלום לכולם,
הכנסו לשיעורים הבאים, במהלך ההרצאה או אחריה תוכלו לעיין במצגות של השיעורים.
הקישורים:

הרצאה מצולמת א' – המים במזרח התיכון, ערן חדד, מדריך על יסודי
מצגת 1 – המים כמקור חיים, ערן חדד
הרצאה מצולמת ב' – המים במזרח התיכון, ערן חדד, מדריך על יסודי
מצגת 2 – המים כמקור לקונפליקטים, ערן חדד

(מתוך אתר מט"ח http://darom.cet.ac.il/HighSchoolGeo.aspx)

לאחר ההאזנה וקריאת הפרק על המים בספר הלימוד ענו על השאלות הבאות:
כל העמודים מתיחסים לספר הישן (הכחול), בספר החדש (הירוק) הפרק על המים בעמודים 152-185
את העבודה יש להגיש ביום ב 12/10 (אחרי סוכות)

עמ' 134-154 (בספר הכחול)
1. הסיבות למחסור במים במזה"ת
2. הנילוס – היכן הוא עובר, מהם "שיגיונותיו" של הנילוס.
3. מהם יתרונותיו של סכר אסואן ומהם חסרונותיו.
4. מהן הבעיות הנגרמות עקב ניצול יתר של מי הנילוס
5. אגן הפרת והחידקל (145-150) - היכן מתחיל נהר הפרת והיכן הוא מסתיים. אותו הדבר לגבי החידקל. בין איזה מדינות יש סכסוכים על מי נהר הפרת ומדוע?
6. קראו בעמ' 147-148 (בספר הכחול) וקראו גם באינטרנט על סכר אתא טורק בטורקיה. מדוע הוא עשוי לשמש כמנוף לפיתוח אזורי בתורכיה?
7. עמ' 158-160 (בספר הכחול) הסבירו מהם מים מותפלים ומהם מים ממוחזרים. מהם היתרונות בהתפלה ומחזור מים ומהם החסרונות.
8. עמ' 161 (בספר הכחול) מהם הקשיים שבגללם יבוא מים לא יכול להיות הפתרון לבעיית המים במזה"ת
9. עמ' 154-157 (בספר הכחול) הסבירו מהו אקוויפר ומהו אקוויפר בין לאומי.
10. מהן הסיבות לזיהום אקוויפרים?
11. עמ' 162-163 (בספר הכחול) – הסבירו את הסכם המים בין ירדן לישראל.
מושגים שיש להכיר:
התפלה
אגן-ניקוז
אקוויפר
סכרים
תעלות הטיה
מים וירטואלים - יצוא ויבוא של מים וירטואלים באמצעות גידולים עתירי מים